Εκπαιδευτήριο "Το Παγκρήτιον"

Πρόγραμμα και Δραστηριότητες

Η απογευματινή παραμονή ξεκινάει μ' ένα μικρό διάλειμμα για ξεκούραση, για ομαδικό παιχνίδι στις αυλές και στις κλειστές αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, πάντα υπό την επίβλεψη δασκάλου, καθώς και για το μεσημεριανό γεύμα στην καντίνα του σχολείου. Μετά από αυτήν την απαραίτητη ανάπαυλα χαλάρωσης από το πρωινό μάθημα, που θα διαρκεί περισσότερο για τα μικρά παιδιά, το πρόγραμμα περιλαμβάνει τις γενικές δραστηριότητες που περιγράφονται παρακάτω. Τα βασικά στοιχεία και το περιεχόμενο των δραστηριοτήτων είναι προσαρμοσμένα στις παιδαγωγικές και μαθησιακές ιδιαιτερότητες κάθε κύκλου ηλικίας:

  • 1ος κύκλος, Α΄- Β΄ Δημοτικού:
    Μελέτη - Αθλητικά - Εξωσχολικό βιβλίο - Εικαστικά - Μουσική
    Σχόλασμα 15:30
  • 2ος κύκλος, Γ΄- Δ΄ Δημοτικού:
    Μελέτη - Αθλητικά - Εικαστικά - Λογοτεχνία - Δημιουργία Εφαρμογών Πολυμέσων με Υπολογιστές
    Σχόλασμα 15.30 ή 16:30
  • 3ος κύκλος, Ε΄- ΣΤ΄ Δημοτικού:
    Μελέτη - Αθλητικά - Εικαστικά - Δημιουργία Εφαρμογών Πολυμέσων με Υπολογιστές
    Σχόλασμα 16:30
  • 4ος κύκλος, Γυμνάσιο:
    Εργαστήριο Ελληνικών - Εργαστήριο Μαθηματικών - Αθλητικά - Παραγωγές Πολυμέσων με Υπολογιστές
    Σχόλασμα 16:30

Οι δραστηριότητες:

  1. Μελέτη των μαθημάτων της επόμενης ημέρας
    Η προετοιμασία των μαθημάτων με την καθοδήγηση δασκάλου που βρίσκεται στην αίθουσα και η επιτόπου λύση αποριών προσφέρουν τις προϋποθέσεις για συγκροτημένη και αποδοτική μελέτη. Για τον 1ο και 2ο κύκλο ηλικιών, στόχος είναι να ολοκληρώνεται η δουλειά στο σχολείο. Για τον 3ο κύκλο το βάρος δίδεται σε Ελληνικά και Μαθηματικά, ενώ το ιστορικά μαθήματα και οι γραπτές εργασίες μπορούν να προετοιμάζονται στο σπίτι με τη συμπαράσταση των γονέων και το ενδιαφέρον τους για την απόδοση του παιδιού.
  2. Εργαστήριο Ελληνικών για τη μελέτη Αρχαίων και Νέων Ελληνικών του Γυμνασίου και τη συστηματοποίηση των καθημερινών εργασιών υπό την καθοδήγηση φιλολόγου που συνεργάζεται στενά με τους διδάσκοντες σ' αυτά τα μαθήματα.
  3. Εργαστήριο Μαθηματικών για την προετοιμασία του μαθήματος στο Γυμνάσιο και των ασκήσεών του, αλλά και για την αντιμετώπιση συγκεκριμένων αποριών με ευθύνη καθηγητή μαθητικών.
  4. Αθλητικά
    Οι μικροί μαθητές μπορούν να παίξουν και να δοκιμάσουν τις κλίσεις τους με τη σωστή καθοδήγηση, ενώ οι μεγαλύτεροι μαθητές να προπονηθούν για φυσική κατάσταση και να τελειοποιήσουν τεχνικά στοιχεία για να επανδρώσουν τις ομάδες του σχολείου. Για τους μεγάλους μαθητές εξειδικευμένοι προπονητές θα εφαρμόσουν προσαρμοσμένα προγράμματα για ποδόσφαιρο, μπάσκετ, και βόλεϋ.
  5. Εργαστήριο πολυμέσων
    Το εργαστήριο δεν θα είναι συνέχεια του μαθήματος πληροφορικής. Με ελεύθερο και πρακτικό χαρακτήρα, θα περιλαμβάνει: εξοικείωση και δουλειά σε εφαρμογές στο σύγχρονο περιβάλλον του εργαστηρίου Η/Υ του εκπαιδευτηρίου, εργασία με εικόνα και ήχο, εικονική πραγματικότητα και παιχνίδια με πολυμέσα, εκπαιδευτικές περιηγήσεις στο Internet.
  6. Λογοτεχνία - Εξωσχολικό βιβλίο
    Η λειτουργία του κύκλου εξωσχολικού βιβλίου με την εποπτεία δασκάλου έρχεται να συμπληρώσει και να ολοκληρώσει την προσπάθεια, που το εκπαιδευτήριο μας έχει εντάξει μέσα στο εβδομαδιαίο διδακτικό πρόγραμμα, να φέρει το βιβλίο κοντά στο παιδί και να το κάνει κομμάτι της ζωής του. Παραμύθι, ποίηση, πεζογραφία και απλά δοκίμια μπορούν να ψυχαγωγήσουν τα παιδιά και να διευρύνουν τα ενδιαφέροντα και τις γνώσεις τους ανάλογα με την ηλικία.
  7. Εικαστικά
    Η εικαστική δημιουργία, με ζωγραφική, κατασκευές κι επαφή με διάφορα υλικά θ' αποτελέσει μια ενότητα, για μικρές κυρίως ηλικίες. Σκοπός του κύκλου είναι να ξεκουράσει τα παιδιά και να καλλιεργήσει αισθητικά, και όχι να προσφέρει ειδικές γνώσεις.

Απογευματινή Απασχόληση

Η απογευματινή απασχόληση των μαθητών στο σχολείο έχει χαρακτήρα προαιρετικό και συμπληρωματικό του κανονικού διδακτικού προγράμματος. Η παιδαγωγική αξία των δραστηριοτήτων που περιλαμβάνει είναι όμως εξίσου σημαντική. Το παιδί μέσα από ένα ελεύθερο πρόγραμμα που συνδυάζει μελέτη, παιχνίδι και πολιτισμό αναπτύσσει και ολοκληρώνει πολύπλευρα την προσωπικότητά του.

Η ανάγκη για ελεύθερη απασχόληση των μαθητών στο χώρο του σχολείου πέρα από το καθημερινό μάθημα γίνεται συνεχώς εντονότερη. Με τη λειτουργία ενός δεύτερου απογευματινού κύκλου δουλειάς το εκπαιδευτήριο μας επιδιώκει:

  • Να καλύψει την, ιδιαίτερα έντονη σήμερα, ανάγκη του μαθητή για σωστά οργανωμένη και αποδοτική ατομική μελέτη υπό την επίβλεψη ειδικού, επιμελημένη παιδαγωγικά ανάλογα με την ηλικία
  • Να διδαχθεί το σωστό τρόπο δουλειάς για να εξασφαλίσει την ολοκλήρωση των εργασιών και των ασκήσεών του
  • Να έχει τη δυνατότητα για άμεση επίλυση των αποριών που ενδέχεται να προκύψουν από τη ροή του κανονικού μαθήματος
  • Να δώσει τη δυνατότητα στα παιδιά να γυμναστούν σωστά και ν' ανακαλύψουν από μικρά τα ταλέντα και τις προτιμήσεις τους σε αθλήματα
  • Να προσφέρει σε εργαζόμενους γονείς το πιο κατάλληλο και ασφαλές περιβάλλον για να εμπιστευθούν τα παιδιά τους μέχρι το απόγευμα
  • Να συμπληρώσει την έλλειψη ομαδικού παιχνιδιού και παρέας για τα παιδιά και να εξασφαλίσει το σωστό περιβάλλον για την κοινωνικοποίηση και ανάπτυξή τους
  • Να καλλιεργήσει ιδιαίτερα το συναισθηματικό κόσμο του παιδιού με αισθητική και πολιτιστική αγωγή

Κύκλοι ηλικιών

Η απογευματινή απασχόληση είναι οργανωμένη σε κύκλους ανάλογα με την ηλικία και κάθε κύκλος σε μικρά τμήματα των 10-15 μαθητών με αυτόνομο πρόγραμμα. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη λειτουργία ενός κύκλου είναι η συμπλήρωση ενός τουλάχιστον τμήματος.

Πρακτικά

Η έναρξη του προγράμματος απογευματινής απασχόλησης συμπίπτει με το μεσημεριανό σχόλασμα για κάθε βαθμίδα. Όλες οι δραστηριότητες του προγράμματος πραγματοποιούνται στις αίθουσες, τα εργαστήρια, τη βιβλιοθήκη, τα κλειστά γυμναστήρια και τα εξωτερικά γήπεδα του ενιαίου χώρου των νέων κτιριακών εγκαταστάσεων του εκπαιδευτηρίου.

Το σχόλασμα γίνεται με τα σχολικά λεωφορεία του σχολείου στα ίδια σημεία των κανονικών διαδρομών.

Για το καθημερινό του φαγητό, ο μαθητής μπορεί να επιλέξει από:

  • το γεύμα που προσφέρει η κουζίνα του σχολείου, με ένα ζεστό πιάτο ημέρας και φρούτο ή γλυκό
  • τα είδη καντίνας (σάντουιτς, τυρόπιτα, σουβλάκι, γιαούρτι, φρούτα, κ.τ.λ.) που θα αγοράζει ο μαθητής από το μπαρ του σχολείου
  • το φαγητό που θα κρατάει από το σπίτι του ο μαθητής