Page 43 - U

Basic HTML Version

43
ΠΡΑΞΗ ΤΡΙΤΗ:
ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ…
Σε αυτό το μέρος θα γίνει αναφορά στα πρόσωπα που ανέδειξαν τη θεατρική ομάδα του
Παγκρήτιου Εκπαιδευτηρίου. Η αναφορά αυτή θα έχει ονομαστικό χαρακτήρα, αφού άλλωστε τα
πρόσωπα έχουν ήδη αναδειχθεί μέσω της δουλειάς τους και αφού η δυνατότητα προσωπικής
γνωριμίας με όλους τους συντελεστές είναι απίθανη!
Στη θεατρική ομάδα του σχολείου είχαν τη δυνατότητα όλα αυτά τα χρόνια (1996 – 2011) να
συμμετέχουν παιδιά τόσο του Γυμνασίου όσο και του Λυκείου. Η ομάδα «ξεκίνησε» το 1996 ως
μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας του Λυκείου και έτσι παρέμεινε ως και το 2004. Έκτοτε (από το
2007 με την παράσταση για το βίο του Θεόφιλου) ως και το «τέλος» (2011) αποτέλεσε ενασχόληση
του Γυμνασίου.
Οι παραστάσεις του σχολείου είχαν την ευκαιρία να προβληθούν και να δεχτούν κριτικές (θετικές!).
Παρουσιάστηκαν στο χώρο των εκδηλώσεων του Εκπαιδευτηρίου αλλά και στον Θεατρικό Σταθμό
Ηρακλείου, στο Κινηματοθέατρο
Αστόρια
, στο Κηποθέατρο
Ν. Καζαντζάκης
, καθώς και εκτός του
νομού αλλά και της Κρήτης.
21
Ο συνήθης χρόνος της πρώτης παρουσίασης των παραστάσεων είναι η Άνοιξη. Και βέβαια πριν από
κάθε παράσταση υπάρχει ο πρόλογος και το καλωσόρισμά της από τον ιδρυτή και για πολλά χρόνια
γενικό διευθυντή του σχολείου, τον κύριο Νίκο Κοπιδάκη. Η κάθε θεατρική δουλειά των παιδιών και
των εκπαιδευτικών του σχολείου αποτελεί πάντοτε γιορτή συναισθημάτων και αναμνήσεων για το
σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Η θεατρική τέχνη είναι ένας τρόπος προβολής και
συνεκτικότητας του ίδιου του σχολείου, γι’ αυτό και είναι ιδιαίτερα αγαπητή τόσο στους ανθρώπους
– δημιουργούς (εκπαιδευτικούς – παιδιά) όσο και στους ανθρώπους – θεατές (γονείς και φίλους).
Παρακάτω ακολουθεί η αλφαβητική αναφορά των ονοματεπώνυμων των μαθητών και των
μαθητριών των οποίων η θεατρική δράση έμεινε ανεξίτηλη στην ιστορία του σχολείου τους. Μαζί θα
αναγράφονται και τα ονόματα των εμψυχωτών – καθηγητών τους.
22
21
Ο τόπος παρουσίασης διαφέρει από παράσταση σε παράσταση, καθόσον – όπως είναι λογικό – δεν απέκτησαν όλες την ίδια
φήμη. Οι βραβευμένες παρουσιάστηκαν και στην Αθήνα, κάποιες άλλες παρουσιάστηκαν σε χώρους και εκτός του σχολείου,
ενώ υπάρχουν και παραστάσεις (όπως η
Αυλαία και πάμε…)
που δεν είδαν το φως της δημοσιότητας εκτός του σχολείου.
22
Το υλικό για αυτήν την αναφορά υπάρχει στα θεατρικά προγράμματα – προσκλήσεις που έχει τυπώσει και έχει στο αρχείο
της η διεύθυνση του σχολείου. Σε αυτό το σημείο θέλω να αναφέρω ότι η προσεγμένη και οργανωμένη με μεράκι εργασία
μαρτυράται και από αυτήν τη δραστηριότητα της δημιουργίας έντυπου - εικονογραφημένου υλικού.