Page 38 - U

Basic HTML Version

38
Το στοιχείο που εκ πρώτης όψεως είναι σημαντικό σε αυτήν την παράσταση είναι η επιλογή του
κειμένου. Οι υπεύθυνοι της θεατρικής ομάδας δημιούργησαν μια διασκευή στα δεδομένα των
δυνατοτήτων των παιδιών. Πηγές έμπνευσης υπήρξαν δύο κείμενα… Αφ’ ενός το ομώνυμο
λογοτεχνικό έργο της Πηνελόπης Δέλτα και αφ’ ετέρου το θεατρικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη,
που είναι βασισμένο στο
Παραμύθι χωρίς όνομα
της Πηνελόπης Δέλτα. Είναι σημαντική η επιλογή
του συγκεκριμένου ερεθίσματος, διότι το αποτέλεσμα περιγράφει και στηλιτεύει με θαυμάσιο τρόπο
την επικαιρότητα (οικονομική δυσχέρεια και έκπτωση αξιών) της χώρας μας!
Το σκηνικό της παράστασης είναι λιτό αλλά ουσιώδες… Δεξιά και αριστερά της σκηνής υπάρχουν
ζωγραφικά τελάρα, στα οποία απεικονίζεται ένα δέντρο και ένα κάστρο, αντίστοιχα. Στη σκηνή,
επίσης, βρίσκονται καφάσια, ένα παγκάκι και ένα βάθρο. Τη σκηνική εικόνα του έργου συμπληρώνει
και ταυτόχρονα ολοκληρώνει η ανθρώπινη παρουσία. Παιδιά με βαλίτσες και μπερέδες στο κεφάλι
περνοδιαβαίνουν, αφήνοντας στο θεατή την αίσθηση της μετανάστευσης. Στη μέση της σκηνής
κάθεται ένας βασιλιάς με χρυσή κορώνα. Οι εικόνες που δημιουργούνται έχουν άμεση σχέση με την
παραμυθιακή αφήγηση!
Σε αυτό το σημείο, θεωρώ σκόπιμο να αναφερθούν ορισμένα λόγια αυτούσια του κειμένου…
-
Γιατί έφυγες;
-
Γιατί δεν άντεχα άλλο αυτήν την κακοήθεια.
-
Έχεις φιλότιμο και αξιοπρέπεια. Γύρνα πίσω. Βρες τη δύναμη να ξαναφτιάξεις τον τόπο σου.
Μίλησε με το λαό σου. Γνώρισέ τον. Μάθε την αιτία του κακού. Πάλεψε.
(…)
-
-
Εσένα σου χαρίζω αυτήν τη βελόνα.
-
Τι θα κάνω με αυτήν;
-
Μη σκοτώνεις άσκοπα το χρόνο σου. Μάθε να τον διαχειρίζεσαι. Δούλεψε.
Είναι πολύ σημαντική η συμβολή της θεατρικής αγωγής στη διαπαιδαγώγηση του παιδιού και του
εφήβου. Παρακολουθώντας το έργο των παιδιών, ένιωθα ανακούφιση που υπάρχει ο τρόπος του