Εκπαιδευτήριο "Το Παγκρήτιον"
Αρχαία
Γενικοί στόχοι των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο
- Η γνωριμία των μαθητών με τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό και συνειδητοποίηση της θέσης του μέσα στον παγκόσμιο πολιτισμό
- Η απόκτηση ανθρωπιστικής παιδείας με την ολόπλευρη μελέτη του ανθρώπου ως δρώντος ατόμου και πολίτη
- Η επαφή με τα πνευματικά και καλλιτεχνικά επιτεύγματα του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού και η αισθητική καλλιέργεια του μαθητή
- Η κατανόηση της αλληλεπίδρασης του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού με τους άλλους σύγχρονούς του πολιτισμούς, ώστε να επισημάνουν οι μαθητές την ευρωπαϊκή του διάσταση
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα (Πρωτότυπο) - Στόχοι
- Η εξοικείωση με τον αρχαίο ελληνικό λόγο στην ιστορική του συνέχεια μέσα από κλασσικά και μεταγενέστερα κείμενα
- Η γνώση βασικών γραμματικών και συντακτικών στοιχείων, ώστε οι μαθητές να μπορούν να αποδίδουν ελεύθερα το νόημά του και να μην ωθούνται στη στείρα αποστήθιση και απομνημόνευση των παραπάνω στοιχείων
- Ο εμπλουτισμός του λεξιλογίου μέσα από την ετυμολογία, τη σύνθεση και την παραγωγή λέξεων, ώστε η νέα ελληνική γλώσσα να αναδεικνύεται ως αδιάσπαστη συνέχεια της αρχαίας
Αρχαία Ελληνική Γραμματεία (Μετάφραση) - Στόχοι
- Η γνωριμία των μαθητών με διάφορα είδη του πεζού και ποιητικού λόγου (επική ποίηση, δραματική ποίηση, ιστοριογραφία, φιλοσοφία)
- Η εξοικείωση με τα κείμενα όσον αφορά το περιεχόμενο (απόδοση, χαρακτηρισμός προσώπων, αξίες, ιδέες, πολιτιστικά στοιχεία, στάσεις, συμπεριφορές, κίνητρα προσώπων, αίτια, αποτελέσματα) και τη μορφή (εκφραστικοί τρόποι, αφηγηματική και περιγραφική τεχνική)
- Η καλλιέργεια της γλωσσικής ικανότητας των μαθητών με την εξάσκησή τους στην παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου
Μέσα επίτευξης των στόχων
- Ένταξη του μερικού στο γενικό, ώστε να υπάρχει χρονολογική συνέχεια και νοηματική σύνδεση ανάμεσα στην ύλη των τριών τάξεων του γυμνασίου
- Άμεση και βιωματική προσέγγιση του μαθήματος με τη χρήση εποπτικών μέσων διδασκαλίας
- Δραστηριότητες στα πλαίσια του μαθήματος: επισκέψεις σε μουσεία και βιβλιοθήκες, ομάδες εργασίας - αυτενέργειας, δυνατότητα καλλιτεχνικής έκφρασης (πχ. ζωγραφική, πηλοπλαστική, παραγωγή λόγου, δραματοποίηση)